Domowe Sposoby Na Chrapanie – 7 Najskuteczniejszych Porad

Masz już dość nieustannego chrapania swojego partnera. Nie pomaga ani poduszka na głowie, ani stopery. Szukasz skutecznych sposobów na chrapanie. W takim razie zapraszam do dalszej części artykułu.

Chrapanie jest nie tylko uciążliwe dla partnera, ale także dla samego chrapiącego. Niewłaściwe dotlenienie uniemożliwia prawidłowy odpoczynek podczas snu, a po przekształceniu się z bezdech może stanowić nawet zagrożenie życia. Dlatego nie można lekceważyć chrapania. Poniżej prezentuję najskuteczniejsze domowe sposoby na chrapanie, które nie wymagają kosztownych operacji chirurgicznych.

Sposoby na chrapanie

1. Pozbycie się nadwagi.

Otyłość sprawia, że na tylnej ściance gardła pojawia się tkanka tłuszczowa, która zwiększa opory w przepływie powietrza. Dlatego zrzucenie nawet kilku kilogramów może dać pozytywny efekt. Warto pamiętać, że zdrowszy tryb życia nie tylko pomoże zlikwidować chrapanie, ale dodatkowo wpłynie pozytywnie na ogólną kondycję.

2. Unikanie alkoholu i leków nasennych przed spaniem.

Spożycie alkoholu lub leków nasennych (także uspokajających) przed spaniem powoduje rozluźnienie się mięśni, w tym mięśni gardła i podniebienia. W wyniku tego „korytarz powietrzny” nie jest tak przestronny jak w ciągu dnia, gdy mięśnie są napięte, co powoduje utrudnienia w swobodnym przepływie powietrza.

3. Spanie na boku.

Spanie na wznak jest najbardziej sprzyjającą pozycją do chrapania. Dlatego należy spać na boku. Jeśli przez sen mimo wszystko przekręcamy się na plecy warto spróbować sztuczki z piłką tenisową. Polega ona na przyszyciu kieszonki z piłką do pleców piżamy. Dzięki temu spanie na plecach staje się na tyle nie wygodne, że nawet przez sen nie wrócimy do starej pozycji.

4. Zmień poduszkę

Jeśli masz problemy z chrapaniem powinieneś korzystać z odpowiedniej poduszki. W sklepach bez trudu można dostać specjalnie wyprofilowane poduszki dzięki którym nie dochodzi do zaginania szyi podczas snu, dzięki czemu powietrze może swobodnie przepływać.

5. Rzuć palenie.

Palenie powoduje obrzęki gardła, które pogarszają drożność dróg oddechowych.

6. Przygotuj sypialnię.

Odpowiednia temperatura i wilgotność powietrza w sypialni znacznie ułatwiają wypoczynek. Upewnij się, że termometr nie wskazuje więcej niż 21 stopni Celsjusza. Często wietrz sypialnię. To zapobiegnie wysuszeniu błony śluzowej w gardle i zlikwiduje jedną z przyczyn chrapania.

7. Wypróbuj dostępne leki bez recepty.

Wbrew powszechnej opinii zabiegi chirurgiczne nie są jedynym skutecznym sposobem na chrapanie. Często bowiem chrapanie jest skutkiem pojawiającej się wydzieliny podczas snu, która powoduje zatory w drogach oddechowych. Niestety w takim przypadku wcześniejsze metody nie zlikwidują chrapania, ale operacja również nie jest konieczna. Wystarczy sięgnąć po jeden z dostępnych leków bez recepty np. Snore Block, które usuwają wszelką wydzielinę zatykającej drogi oddechowe podczas snu.

Zobacz też:

- Leki na chrapanie

- Chrapanie przyczyny

- Chrapanie u dzieci


Podziel się wpisem

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More

Zostaw komentarz

© 2018 - Jak Wyleczyć Chrapanie. Wszystkie prawa zastrzeżone | Szablon Somero: DynamicWP Team, tłumaczenie: WordpressPL | Działa na WP